Publicerad 2020-06-02, kl 08:53

E-handel för brukare inom hemtjänsten

Vård- och omsorgsnämnden har fattat beslut om att insatsen inköp inom hemtjänsten ska utföras genom e-handel.

Alla som är beviljade hemtjänst med insats inköp ska inom kort börja handla sina varor via e-handel.

Hemtjänstpersonalen hjälper brukaren att beställa de varor som han eller hon vill handla. Utbudet av varor visas via en läsplatta eller mobiltelefon. Där syns hela utbudet med bilder, priser och extrapriser.

Företaget plockar din leverans och levererar den hem till dig och vård och omsorgsförvaltningen står för plock- och leveranskostnad. Hemtjänsten hjälper till med att plocka in varor i skåp, frys eller kyl om brukaren inte själv har möjlighet.

Några kontanter eller kontorkortsnummer behöver inte användas utan brukaren betalar alla varor via faktura i slutet av varje månad.

Mer information

Titti Davidsson, avdelningschef kvarboendeavdelningen, 0322-61 66 95.

Alingsås kommun