Nationella råd gäller för att minska spridningen av covid-19

Våra verksamheter anpassas och många har tillfälligt stängt eller begränsat för besök. Ta reda på vad som gäller innan du besöker oss.

Alingsås kommuns information om covid-19

Google translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

För dig som arbetar som timvikarie

Här finns information som kan vara av nytta för dig som arbetar som timvikarie hos oss.

Texten uppdaterad 2021-03-26

Personal- och bokningssystem

Som timvikarie via bemanningsenheten har du fått inloggningsuppgifter till vårt personalsystem Självservice. Där kan du se din lönespecifikation eller ändra dina kontaktuppgifter. Via Självservice eller vårt intranät hittar du till Time Care Pool som är vårt bokningssystem av timvikarier. Där kan du se dina bokningar framåt i tiden samt planera in kommande arbetstid.

Manual till Time Care Pool finner du nedan som bilaga.

Två medarbetare ler mot kameran.

Lösenord

Om du behöver ett nytt lösenord till Självservice eller Time Care Pool ber vi dig kontakta Helpdesk Tel: 0322 – 61 69 99.

Sjukanmälan

Om du behöver sjukanmäla dig ska du i första hand kontakta bemanningsenheten Tel: 0322 – 61 70 20 och sedan informera arbetsplatsen att du inte har möjlighet att arbeta ditt bokade arbetspass.

Beställa intyg

Vill du beställa ett arbetsgivar-, tjänstgörings- eller inkomstintyg? Då gör du det via våra e-tjänster. Via e-tjänsterna kan du även rapportera om sjuklön samt justera ditt skatteavdrag.

Till e-tjänster

Lön- och bemanningsenheten

NULL

Lön- och bemanningsenheten