Autogiroanmälan

Betala din faktura till Alingsås kommun via autogiro. Se nedan för information om hur du ska gå till väga.

Texten uppdaterad 2020-09-02

I bilagan nedan finns blankett för autogiroanmälan.

Att betala via autogiro innebär att beloppet på din faktura automatiskt dras från ditt konto på förfallodagen.

Beställ autogiro via din internetbank eller använd blanketten som du hittar bland våra e-tjänster. Det går också bra att kontakta oss för att få blanketten skickad hem till dig. I blanketten finns det mer information om autogiro.

Fakturan skickas som vanligt. Skillnaden är att på inbetalningskortet står det ”Makulerat” och på förfallodagen dras beloppet direkt från ditt konto.

Observera att autogiro gäller alla fakturor från Alingsås Kommun fr. o m. 2014-02-01.

Anmälningar gjorda tidigare gäller endast barnomsorg, äldreomsorg och social omsorg.

Ifylld blankett skickas till:

Alingsås Kommun
Ekonomiavdelningen
441 81 ALINGSÅS

Hos din internetbank kan du också anmäla om du vill få fakturorna elektroniskt (e-faktura) från Alingsås kommun.

Frågor

Har du frågor om autogiro är du välkommen att kontakta oss via någon av kontaktvägarna nedan.

Redovisningsenheten

NULL

Kommunledningskontoret