Återansökan om ekonomiskt bistånd
För att förenkla handläggningsprocessen behöver du inte längre lämna in räkningar och kontoutdrag när du gör en återansökan.
Observera att du själv behöver fylla i dina inkomster, inklusive swish, bankomatinsättning och överföringar från andras konton. Det är viktigt att all information i din ansökan stämmer. Att lämna fel uppgifter är olagligt och du kan få betala tillbaka pengar som du fått. Du kan även bli polisanmäld. Ibland sker det kontroller och då kan du behöva lämna in kontoutdrag för upp till tre månader tillbaka.
Din socialsekreterare kommer varje månad att bedöma om du har följt arbetsplanen och har rätt till bistånd. Du behöver därför fortfarande lämna in sådant som lista med sökta arbeten, läkarintyg och närvarolista från SFI.
Telefontider
Måndag-fredag, kl. 8.45-9.30
Måndag-tisdag, kl. 15-15.30
Torsdag, kl. 15-15.30
Telefon: 0322-61 66 40