Enhetschef till hemtjänsten i Sollebrunn
Om arbetsplatsen
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås!På vård- och omsorgsförvaltningen är vi idag cirka 1400 medarbetare som med vår samlade kunskap och yrkesvana ger alingsåsarna omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden.
Vi söker nu en ny enhetschef till Bjärke hemtjänst. Bjärke hemtjänst täcker ett stort upptagningsområde och består av två grupper som samarbetar. Vi utgår ifrån nybyggda lokaler i centrala Sollebrunn. Vårt upptagningsområde är Gräfsnäs/Långared, Magra/Mellby och centrala Sollebrunn.
Som ledare i Alingsås kommun är du aldrig ensam, förutom stöttande chefskollegor finns olika stödfunktioner inom bland annat HR, ekonomi och administration.
När du börjar hos oss så erbjuder vi dig:
• En trygg anställning
• Möjlighet till semesterväxling
• En kompetensutvecklingsplan
• Föräldrapenningtillägg
• Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi
• Cykelförmån
• Möjlighet att delvis arbeta på distans
Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Bjärke hemtjänst är en del av den kommunala hemtjänsten som organiseras i avdelning hemtjänst. Avdelningen är indelad i fyra hemtjänstområden och en nattpatrull.Som enhetschef på Bjärke hemtjänst kommer du att ingå i avdelningens ledningsgrupp som består av nio enhetschefer och avdelningschef. Hemtjänsten är i ett expansivt skede och vi vill möta upp framtidens äldreomsorg med ett innovativt arbete med fokus på digitalisering. Här kommer du att få en central roll där du får vara med och påverka samt samverka med verksamhetsutvecklare.
Du leder med ett tydligt, aktivt och närvarande ledarskap och som chef ansvarar du för verksamhet, personal och ekonomi inom ditt uppdragsområde. Du förväntas leda genom ett utvecklande ledarskap som engagerar och tar tillvara förvaltningens samlade kompetens. Du liksom förvaltningens övriga chefer och medarbetare agerar utifrån föredömlighet, personlig omtanke samt inspiration och motivation.
Kvalifikationer
Krav:• Vi söker dig med relevant högskoleutbildning alternativt eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet som chef inom vård och omsorg
• Erfarenhet av hemtjänst
Meriterande:
• Erfarenhet av förändringsledning
• Ledarskapsutbildning ex UGL och UL
Övrig information
Intervjuer sker: 24/7 via teams och 30/7 på plats hos oss.Vi använder oss av tester för en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess.
Om du blir en av våra slutkandidater kommer en bakgrundskontroll att göras och före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Du kan beställa utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.