Beställa intyg

Här kan du som arbetar eller har arbetat i Alingsås kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg eller inkomstintyg.

I denna e-tjänst kan du beställa olika intyg av Alingsås kommun. Intygen handläggs av kommunens löneenhet och inom två veckor ska du ha fått del av intyget. Vi ber dig endast ange den period du behöver intyget för. Om du inte anger någon upprättas intyget för 12 månader.

Intyget kommer att skickas hem till dig med post då informationen innehåller personuppgifter.

Följande intyg kan beställas:

Arbetsgivarintyg

Används till A-kassan, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen

Tjänstgöringsintyg

Används till när du söker arbete eller utbildning

Inkomstintyg

Används till när du ska köpa bostad och ansökan till bank.

Vad händer när du skickat in ärendet?

Beställningen tas emot av kommunens lönehandläggare och behandlas i den ordningen de kommer in.

Intyget skickas därefter till angiven adress.

E-tjänst